Mieć zgrabną sylwetkę – niemal każdy z nas ma takie marzenie, które motywuje go do odchudzania. Niestety nie zawsze podchodzimy do niego odpowiedzialnie, stosując różnego rodzaju głodówki. Te najczęściej kończą się fiaskiem lub niepożądanym efektem jojo. Nie wystarczy zrezygnować z wybranych produktów, aby osiągnąć wymarzoną wagę. Trzeba wiedzieć, jak się odżywiać, co spożywać oraz z jaka częstotliwością. Odpowiedzią jest post Daniela. Efekty są długotrwałe, a przy tym nie odbijają się na naszym zdrowiu.

Dieta – co jeść?

Post Daniela jest półgłodówką – dzienne spożycie kalorii wynosi 600, a jadłospis składa się z warzyw i owoców (za wyjątkiem roślin strączkowych i kaloryczniejszych owoców, takich jak winogrono czy banan). Trzeba jednak pamiętać o właściwej suplementacji – witaminie B oraz wapniu. Post Daniela polega na uruchomieniu zastępczego odżywiania wewnętrznego. To drugi program energetyczny, podczas którego organizm usuwa tkankę tłuszczową, redukując przy tym wagę. Właśnie ta półgłodówka zainspirowała dr Dąbrowską do obmyślenia strategii nowej diety, której tajniki poznają uczestnicy turnusu w ośrodku Active Revital.

Jadłospis składający się na post Daniela opiera się na niskokalorycznych warzywach i owocach zawierających śladowe ilości białka i węglowodanów. Dozwolone są między innymi:

  • marchew,
  • buraki,
  • seler,
  • rzodkiew,
  • pietruszka,
  • jabłka,
  • grejpfruty,
  • cytryny.

Produkty te można spożywać w dowolnej postaci, najczęściej surówek i sałatek, a także koktajli. Możliwe jest również swobodne doprawianie posiłków ziołami, między innymi chrzanem, majerankiem, a także kminkiem oraz innymi świeżymi ziołami. Post Daniela wymaga również uzupełnienia w postaci dostarczania do organizmu dużej ilości płynów – wody niegazowanej, herbaty ziołowej i owocowej, a także rozcieńczonych soków. Trzeba jednak pamiętać o właściwej suplementacji – witaminie B oraz wapniu.

Stosując post Daniela wyklucza się z diety następujące produkty:

  • mięsa,
  • chleb,
  • mleko,
  • tłuszcz w każdej postaci,
  • zboża,
  • słodycze,
  • kaloryczne owoce (winogrona, banany).

Całkowicie wykreślone z diety są również bogate w białko rośliny strączkowe, a także ziemniaki. Powrót do powyższych produktów uruchomią odżywianie zewnętrzne, co z kolei natychmiastowo przerywa proces samooczyszczania.

Post Daniela – efekty

Stabilne i trwałe efekty, jakie niesie ze sobą poprawnie stosowany post Daniela są nie do przecenienia dla zdrowia. Warto wspomnieć jednak o możliwych do pojawienia się na początku stosowania diety tzw. kryzysach ozdrowieńczych. Jest to absolutnie normalna sytuacja, która samoczynnie mija po paru dniach. Rozpoczęcie procesu odżywiania wewnętrznego może wywołać:

  • bóle głowy,
  • mdłości,
  • nadmierną potliwość,
  • biały nalot na języku i nieprzyjemny zapach z ust.

Objawy te dotykają prawie każdą osobę stosującą post Daniela, jednak są one chwilowe i wynikają z przestawienia się organizmu na odżywianie wewnętrzne. Te niewielkie dolegliwości nie są w stanie jednak przesłonić ogromnych prozdrowotnych korzyści, jakie daje post Daniela. Aby mieć pewność, że post Daniela jest stosowany poprawnie, warto skorzystać z pomocy profesjonalnego ośrodka, gwarantującego odpowiedni poziom opieki medycznej i szereg atrakcyjnych aktywności dodatkowych.

Ośrodek Active Revital jest miejscem, w którym pod opieką medyczną wdrożysz nowe nawyki żywieniowe pozwalające nie tylko schudnąć, ale również walczyć z niektórymi chorobami i dolegliwościami, dzięki czemu organizm powraca do stanu równowagi i zaczyna sprawniej funkcjonować. Szukasz odpowiedniego rozwiązania? Jest nim post Daniela. Efekty? Szybka utrata wagi przy zachowaniu bezpieczeństwa (oczywiście pod warunkiem, że dieta nie będzie trwała dłużej niż 40 dni). Post Daniela to pierwszy krok do zmiany nawyków żywieniowych, ale również zachowania lepszego stanu zdrowia.