Kiszenie jest jednym z najskuteczniejszych sposobów konserwowania żywności – znane jest już od wielu lat, szczególnie w naszej kulturze. W Polsce najczęściej temu procesowi poddajemy kapustę czy ogórki. Te często lądują na talerzu jako dodatek do obiadu zamiast surówki, ale także idealnie nadają się jako przekąska, szczególnie gdy chcemy się odchudzać i zależy nam na spożywaniu jak najmniej kalorycznych produktów. Takie są również zalecenia dr Ewy Dąbrowskiej. Zarówno ogórki, jak i kapusta mogą stać się głównym składnikiem zupy – ogórkowej czy kapuśniaku. Spożywanie ich podczas diety jest wskazane, pod warunkiem, że podstawą będzie samodzielnie przyrządzony bulion warzywny.

Właściwości soku z kiszonych ogórków

Ogórki kiszone mają wiele właściwości prozdrowotnych. Przede wszystkim są źródłem kwasu mlekowego, który pomaga utrzymać prawidłową mikroflorę jelitową, wzmacniając przy tym system obronny organizmu. Są również bogate w witaminy z grupy B, witaminę C i sole mineralne. Nie samo warzywo pozytywnie wpływa na organizm – sok z kiszonych ogórków jest równie cenny, jak same ogórki. Przede wszystkim dobrze oddziałuje na jelita, poprawiając perystaltykę jelit. Zaleca się jego picie szczególnie osobom po kuracji antybiotykowej, która często zaburza mikroflorę. Sok z kiszonych ogórków pozwala przywrócić niezbędną równowagę.

Naturalny lek

Sok z kiszonych ogórków nie tylko zwiększa odporność, ale wpływa również korzystnie na cerę, włosy i paznokcie, a także reguluje ciśnienie krwi. Dzięki zawartości witaminy C pomaga oczyścić organizm z toksyn, dlatego zaleca się jego picie osobom przestrzegającym diety dr Ewy Dąbrowskiej. Dodatkowo sok z kiszonych ogórków przyspiesza przemianę materii – jest idealnym składnikiem diety odchudzającej. Zaleca się również jego picie w przypadku migreny, bólów głowy czy przeziębienia, w tym bólu gardła.